Sunday 27 March 2011

Get ready to battle the next day




hah...?? get ready to battle the next day...oh my gods...what i should do....??urm hurm mengeluh panjang jawapnya bila persediaanpun xtaw entah ke mana...anyoii...what doing on with my self..wake up shaeis...please wake up...you much prepare shaeis...tomorrow you have quiz...and then...lepas too ko ada test pula...apa nak jadi ni...urm exam dah hampir tiba tapi ko masih main-main juga...ko nak dapat mark macam hari too ke...hurm hai nasib badan nasib...ni la akibatnya kalau dah malas...oraang lain semua tinggi-tinggi je mark...ko pula rendah nak mampuh...aduh...pe la patut aku buat lagi....

            
Jarum jam trus bergerak...aku tidak prepare apa-apa lain...setiap kali aku lihat jarum jam, umpama aku terlihat soalan quiz dan test..satupun aku tidak tahu...sibuk dengan yang tiada faedah dan selalu main-main dalam lakukan kerja ni la padahnya..apa patut aku lakukan..banyaknya persoalan yang kerap bermain difikiran aku sejak aku bergelar seorang pelajar di UiTM..nape semua ini harus terjadi..adakah aku belum matang lagi...adakah ini hakikat sebenar didalam dunia remaja...Apa yang harus aku lakukan demi mencapai kejayaanku pada masa kelak..huh xsangka pula orang yang selalu main-main macam aku ini ada matlamat...huhu


Ini la hakikat diri yang sebenar manusia bila tidak mahu berusaha...jawapnya macam ini la...mengeluh panjang jawapnya...tidak tahu jawap la nmpaknya...cos sebelum ini tidak prepare...nak ke jadi macam ni...hye...aku sebenarnya bukan ingit cakap kat diri aku sahaja tapi hakikatnya semua...terutama kawan-kawan sebangsa dengan aku...persoalannya..Kenapa Melayu Malas...Kenapa Ramai Melayu yang banyak jadi pengganggur..
persoalan ini siapa yang dapat jawap kalau bukan diri kita sendiri...aku bukan nak hina or nak mengata pasal orang melayu tapi hakikat sebenar sekarang...sampai bila melayu ingin begini...sampai bila...opss ini dah lebih...kalau nak cakap pasal benda macam ni memang x habis...nnti aku sambung dlm entry lain la...but now aku nk cakap pasal bila tiada usaha...jdi lihat contoh macam dalam gambar ini je la...korang ada fikiran jdi pandai2 la pkir...aku pun rasa otak aku pun kena basuh balik...huhuhu

Test your knowledge..huhu bila pkir balik...hye...aku asa macam nak lari je...cos tidak berusaha..jawapnya lari je la ulu...or lam maksud lain aku...jangan ambik lagi la..huhu...buat preparation dulu...kalau dah yakin baru boleh ambik...huhu


Quis..!! bila cerita bab quiz ini...ia maybe lebih mudah dari test..tapi jangan la pkir bukan2 pula...mudah x mudah pun stdy kena juga...kalau xstdy...hancur ugak..jawapnya..


Jadi anda sendiri yang memilih untuk berjaya ataupun tidak mahu berjaya...jawapan ada ditangan masing-masing...


Jadi kesimpulannya...disini aku nak ckap pasal ringtangan ataupun dalam kata lain contohnya yang aku posting ini pasal belaja...jadi maksud aku persediaan dalam menghadapi cabaran ataupun kalau dalam study..iaitu peperiksaan la...hehehe... Jadi setiap kejayaan mesti ada bekalan..atau kata mudah bekalan that mean aku nak katakan ialah usaha la...walaupun sesusah mana kita kena berusaha.. insyaallah kita pasti akan berjaya...amin....

Amaran: jika ada sebarang kesalahan...yang boleh mendatangkan ketidak puasan harap dimaafkan...ini mengikut pandangan saya...harap dimaafkan sangat2....apapun thnk kerana sudi membaca...wait for next posting






    

No comments:

Post a Comment

Followers